راسخون:  به گزارش فارس، نشست تخصصی دستاوردهای همایش ایرانیان خارج از کشور که از حدود ساعت 9 صبح امروز در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی با حضور 5 وزیر، یک معاون رئیس‌جمهور، تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی از استانداران برگزار شد تا اذان ظهر به طول انجامید.

* وزرای امور خارجه، اقتصاد، فرهنگ و ارشاد، اطلاعات، دادگستری، علوم و بهداشت وزرایی بودند که به این نشست دعوت شدند، اما وزیر بهداشت و وزیر علوم دو وزیری بودند که جسارت عدم حضور در این را یافتند، علت عدم حضور دانشجو وزیر علوم، از سوی مجری برنامه‌ «بیماری همسر وزیر» اعلام شد اما درباره علت عدم حضور مرضیه وحید دستجردی تنها مشایی اعلام کرد که نتوانسته است حضور یابد.

* اسماعیل آذر مجری برنامه، که مجری برنامه‌های ادبی شبکه چهار صدا و سیما بود ادبیات پارسی کهن را برای این نشست تخصصی به ارمغان آورده بود.

* مدعوین به این نشست تخصصی بیش از 4 ساعت بدون هیچ وقفه‌ای سخنرانی 5 وزیر، یک معاون رئیس‌جمهور (نسرین سلطانخواه) و از همه مهمتر سخنرانی طولانی اسفندیار رحیم‌مشایی را شنیدند، این در حالیست که مجری برنامه هم برای دعوت از سخنران بعدی، خلاصه‌ای از سخنرانی سخنران قبلی را نیز برای حاضران در جلسه یادآوری می‌کرد.

*مشایی در حین سخنرانی خود در این نشست تخصصی اعلام کرد: «رشدی که در این 30 سال در ایران اتفاق افتاد در شرایط سخت تهدید هم با "ه " دو چشم و "ح " جیمی بوده است.»

*علیرضا توکلی که دبیر علمی همایش ایرانیان خارج از کشور است و مسئول ارتباط مستقیم این نشست تخصصی با 3 نفر از ایرانیان مقیم خارج از کشور بود توسط مجری این‌گونه معرفی شد که «توکلی را قشقاوی (سخنگوی سابق وزارت خارجه) صید کرد.»

*رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: عده‌ای فکر می‌کنند چون وابستگان شاه به خارج از کشور فرار کرده‌اند ایرانیان خارج از کشور یا وابسته به شاه هستند یا جزء سازمان منافقان.

*محمدعلی رامین؛ معاون مطبوعاتی سابق وزیر ارشاد با "عرق چینی " که به سر داشت در این نشست تخصصی حضور یافته بود. رامین یک ماه پیش از حج بازگشته است.
 

*تعبیر مشایی از پرچم ایران این گونه بود: « این پرچم بی‌خودی نیست، پرچم سبز علوی، سرخ حسینی و سفید مهدوی».

*جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی ایرانیان، هدفمندسازی یارانه‌ها را یک اقدام سخت و دشوار مدیریتی نامید و گفت: «این اقدام هم از دست فرزند دلیر و رشید ایران‌زمین شدنی بود که خوشبختانه اتفاق افتاد.»

*مشایی با اشاره به انتقاد برخی‌ها از همایش ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: "از آدم‌های کوچک نباید انتظار حرف‌های بزرگ داشته باشیم البته ما را کمی پیش ایرانیان خارج از کشور شرمنده کردند " .
 

*رئیس دفتر رئیس‌جمهور حین سخنرانی خود از حضار پرسید "کریسمس کی است؟ " و در ادامه گفت: "کریسمس، پایان دهه اول هزاره سوم، حکمتی است که این سخنرانی را درست در پایان این دهه دارم، ‌ده‌ها کشور در سازمان ملل این دهه را صلح جهانی نامیدند اما الآن این دهه از بدترین دهه‌های تاریخ است. " (امروز 25 دسامبر مصادف با تولد حضرت مسیح (ع) است).

*میزگرد مطبوعاتی نشست تخصصی دستاوردهای همایش ایرانیان خارج از کشور پس از پایان نشست برگزار شد که مشایی نیز برای پاسخگویی به خبرنگاران در این نشست حاضر نشد و محمد شریف ملک‌زاده دبیر این شورا به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد، پرسش‌هایی که توسط خبرنگاران روی برگه‌های مخصوصی نوشته می‌شد و تاج‌الدینی؛ مجری صدا و سیما وظیفه خواندن این پرسش‌ها را داشت.

*محمد شریف ملک‌زاده؛ دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز در نشست تخصصی دستاوردهای همایش ایرانیان خارج از کشور از آغاز به کار خبرگزاری ایرانیان در آینده ای نزدیک خبر داد که به گفته وی این خبرگزاری در زمینه های علمی، پژوهشی،تحقیقاتی و تخصصی فعالیت خواهد کرد.

*در حالی‌که دومین همایش ایرانیان خارج از کشور حاشیه‌های بسیاری داشت به گفته ملک‌زاده، سومین همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور، هفدهم دی ماه به مدت دو روز در تهران برگزار خواهد شد.

999
منتظر اخبار ، انتقاد وپیشنهاد شما هستیم:
news@rasekhoon.net